Általános szerződési feltételek

A https://szonja.ferling.hu honlapra vonatkozóan

A szolgáltatások igénybevétele és megrendelése véglegesítése előtt kérjük figyelmesen olvassa el jelen dokumentumot.

Tájékoztatjuk, hogy megrendelése véglegesítésével jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát elfogadja.

Jelen tájékoztató célja, hogy az adatkezelő/eladó bemutassa a honlap felhasználói számára az egyes termékei megvásárlásának menetével kapcsolatos tudnivalókat.
A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdései esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
A jelen ÁSZF 2022. június 01. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Ferling Szonja egyéni vállalkozó, illusztrátor jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, mely módosításokat azok hatályba lépése előtt a weboldalon közzéteszi.


ELADÓ:
Ferling Szonja egyéni vállalkozó
Székhely: 7694 Hosszúhetény, Máltető utca 18.
Nyilvántartási szám: 22010903
Adószám: 60668158-1-22
Email: szonja(kukac)ferling(pont)hu

Bankszámla adatok:
Unicredit Bank Zrt.
Számlaszám: 10103214-70835000-01005003
IBAN szám: HU46101032147083500001005003
SWIFT kód: BUDAHUHB

Tárhelyszolgáltató:
Cégnév: Ferling Kft.
Székhely: 7621 Pécs, Mária u. 8. I. em. 3. a.
Telefon: +36 72 512 370
E-mail: info@ferling.hu

Vonatkozó jogszabályok
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog szabályai az irányadók, különös tekintettel:

– a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
– a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
– a szerzői jogról szóló 1997. évi LXXVI. törvény
– az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXX. törvény
– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
– az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR)
– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet

VÁSÁRLÁS


Regisztráció
A termékek megrendeléséhez előzetes regisztráció nem szükséges.
Regisztráció esetén a vásárló az alábbi adatokat köteles megadni:
– email cím
– utólagosan: jelszó
A vásárló a regisztráció létrejöttéről automatikus email visszaigazolást kap.
Amennyiben a vásárló elfelejtette a jelszavát, úgy emailben jelszó emlékeztetőt kérhet.

A vásárló a megrendelés során az alábbi adatokat köteles megadni:
– név
– cím (szállítási és számlázási)
– telefonszám
– email cím
– vásárló által megadott egyéb adat, megjegyzés

Amennyiben a vásárló gazdasági társaság, úgy az alábbi adatok megadása szükséges:
– cégnév
– székhely
– telefonszám
– email cím
– adószám
– vásárló által megadott egyéb adat, megjegyzés
Kérjük, hogy a társaság adószámát a 2020. július 1. napjától kötelező jogszabályi rendelkezések alapján szíveskedjenek megadni!

A vásárló tudomásul veszi, hogy a regisztráció során köteles valós adatokat megadni.
Regisztrációt követően, e-mail címe és jelszava segítségével tud belépni.

A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel és házhozszállítás útján történő kézhezvétellel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben részletesen meghatározott módon.
A vásárló a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató és ÁSZF feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
A megrendelés leadásával és annak a webáruház általi elfogadásával a felek között elektronikus úton létrejött szerződéses jogviszony jön létre.
A vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért az eladót felelősség nem terheli.
Az eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

A vásárlás menete

1. A termék ára

Ferling Szonja e.v. tájékoztatja a vásárlókat arról, hogy a termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhozszállítás díját.
Eladó tájékoztatja a külföldi vásárlóit arról, hogy jelenleg külföldi házhozszállítással egyedi kérésre szállít, mely esetben a szállítás díja a vásárló lakhelye szerinti ország esetében egyedileg meghatározott.
A megrendelt termékek után külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

Akciók
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, úgy az eladó teljeskörűen tájékoztatja a vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.


Hibás ár
Amennyiben a weboldalon hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a vásárló elállhat vásárlási szándékától.
Hibás ár esetében feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

2. A termékek megjelenítése

A vásárló a weboldalon kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak ismertetőjét. Az egyes termékek lényeges tulajdonságairól az adott termékre kattintva található részletes tájékoztatás, illetve útmutató. Eladó a weboldalon tájékoztatja a vásárlókat a termékekkel kapcsolatos használati útmutatóról, melynek betartása elengedhetetlen a termékek élettartamának megőrzése érdekében.

A termékek adatlapján megjelenített képeket eladó a valóságnak megfelelően tünteti fel azzal, hogy a feltüntetett képek helyenként illusztrációk, így – tekintettel arra, hogy eladó egyedi termékeket gyárt, a termék tényleges színe nem mindig egyezik meg teljes mértékben a valósággal.

3. A termékek kiválasztása

A termék és mennyiség kiválasztása a „kosár” ikonra kattintással történik.
A termék a kosárba helyezéstől számított 48 (negyvennyolc) órás időtartamban a kosárban marad, de más vásárlók számára ezen időszak alatt is elérhető.

Amennyiben az adott terméket nem vásárolja meg, a termék 24 (huszonnégy) óra elteltével kikerül a kosarából és az más vásárlók számára is elérhetővé válik.

A kosár gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. A vásárlónak lehetősége nyílik a megrendelt mennyiség és a megrendelt termékek árának ellenőrzésére.

A vásárlás folyamán a kosárba helyezett termékek bármikor módosíthatók, a vásárló a bevitt adatokat az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat, elírásokat kijavíthatja.

A rendelés végösszege új termékek hozzáadásával vagy törlésével automatikusan frissítésre kerül.

A rendelés összesítése során a vásárló megjegyzést fűzhet a rendeléséhez.

Amennyiben a vásárlónak a szállítással kapcsolatos megjegyzése van, azt mindenképpen megjegyzésként szükséges rögzíteni.

4. A megrendelés lemondása

Megrendelését a termékek kiszállításáig megváltoztathatja.
Ez esetben írjon az alábbi email címre: szonja(kukac)ferling(pont)hu

Hivatkozásként kérjük a visszaigazoló e-mailben szereplő megrendelési számot megadni.

5. Fizetés

Ha a vásárló megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor a „Tovább a pénztárhoz” gombra szükséges kattintani.

A “Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával a vásárló tudomásul veszi, hogy ezen nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

A vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző menüpontba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló email alapján minden költséget tartalmaz.
Az értékesítésre kerülő termékek tulajdonjogát a Ptk. 6:216.§ (1) bekezdése szerint a teljes vételár maradéktalan kifizetéséig fenntartjuk.
A megrendelés elküldéséhez a vásárló szállítási és számlázási címet, valamint szállítási, fizetési módot tud kiválasztani az alábbi lehetőségek közül:


Fizetési módok

Bankszámla adatok:
Ferling Szonja e. v.
Unicredit Bank Zrt.
Számlaszám: 10918001-00000058-67670009
IBAN szám:
SWIFT kód:

Fizetés átutalással: A vásárló a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg eladó bankszámláján történő jóváírását követően a vásárló jogosult a termékek általa meghatározott módon történő átvételére.
A díjat akkor tekintjük megfizetettnek, ha a megrendelt termékek átvételét megelőzően a fizetendő összeg megérkezik a bankszámlaszámunkra. Ellenkező esetben nem áll módunkban kiszállítani/átadni a megrendelt termékeket.

6. A rendelés feldolgozása

A rendelés feldolgozása 5 napon belül megtörténik.

A rendelést követően a rendszer automatikus üzenetet küld a vevő részére.

A rendelést követően az eladó elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az eladóhoz, illetve a vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A szerződés akkor jön létre, amikor a visszaigazoló email a vásárló számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
Az adásvételi szerződés alapján az eladó a dolog tulajdonjogának átruházására, a vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
A megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül, a megrendelésről emailben visszaigazolás érkezik a megrendelés minden részletével. Regisztráció esetén a webshop rögzíti a megrendelést, ami utóbb hozzáférhető lesz a megrendelő számára is.

7. Teljesítési határidő

Magyarországon belül a rendelés visszaigazolásától számított 7 munkanap. Kivéve a rendelésre egyedileg készülő termékek esetében, ezeknél a teljesítési határidő ennél hosszabb (14-15 munkanap) időt vehet igénybe.
Külföldre történő szállítás ideje esetenként eltérő lehet. Külföldre történő szállítás esetén a szállítás idejéről a vásárló külön tájékoztatásra kerül.
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük.
A megrendelt csomag GLS részére történő átadásáról a vásárlót email üzenetben tájékoztatjuk.

8. Házhozszállítás

Magyarország területén a megrendelt termékeket a feladástól számított 7 munkanapon belül szállítjuk.

Magyarország területére történő házhozszállítás díja egységesen 1990 HUF.

A csomagok szállítását a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. végzi.

Elérhetőségeik:

GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.
E-mail cím: info@gls-hungary.com
Weboldal: www.gls-group.eu

Tájékoztatás a megrendelt termékek kiszállítási díjáról (az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák).

9. Szállítással kapcsolatos kifogások


A vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni. A vásárló sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Tekintettel arra, hogy a termék sérülékeny, ezért a kézhezvételkor azt ellenőrizni szükséges. Amennyiben a vásárló ezt elmulasztja, úgy a sérült termékkel kapcsolatosan kifogást eladónak nem áll módjában elfogadni.
Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az eladó nem fogad el.
A hibás vagy sérült árut 8 munkanapon belül cseréljük, vagy pótoljuk saját költségünkre.
Amennyiben a vásárló a hibás szállítás vagy az áru szállításkori sérülése miatt eláll a megrendeléstől, úgy a már megfizetett áru ellenértékét 15 napon belül visszafizetjük.
Eladó tájékoztatja a vásárlót arról, hogy a megrendelt termékek átvételére kizárólag azok ellenértékének megfizetése esetén van mód. Az eladó a megrendelt termék átadását mindaddig visszatarthatja, amíg nem győződik meg arról, hogy a termék árának kifizetése sikeresen megtörtént.

10. Weboldal

A felhasználó tudomásul veszi, hogy az eladó jogosult a weboldal jellemzőit, úgy, mint kinézetét, tartalmát a felhasználó értesítése nélkül módosítani.
Az eladó jogosult a weboldal működését megszüntetni és a felhasználók regisztrációját törölni.
Erről az eladó a felhasználókat előzetesen értesíti.

Az eladó a weboldal folyamatos rendelkezésre állását és működését az év 365 napjában folyamatosan, napi 24 órában biztosítja, kivéve:

– karbantartási munkák miatt fennálló szünetelés
– vis maior: a weboldal eladón kívül álló, előre nem látható, elháríthatatlan okból bekövetkező szünetelése, így különösen háború, forradalom, természeti katasztrófa, előre nem látható politikai események vagy kormányzati intézkedések.
– harmadik személy által engedély nélkül elhelyezett, a weboldal működését befolyásoló programok miatti szünetelés

A weboldal az eladó szellemi tulajdona, a tartalmának bármely formában történő használata például a logó, és márkajelzés, program kódok és grafikai elemek használata csak az eladó előzetes engedélyével lehetséges. Az eladót megilleti továbbá a weboldalon található összes információ és adat összessége tekintetében a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvényben foglalt adatbázisok előállítóinak védelme. Ezen tulajdonok vagy egy részének nyilvánosságra hozatalához vagy azokról másolat készítéséhez minden esetben az eladó hozzájárulása szükséges.

A weboldal a hozzá tartozó applikációkkal, szoftverekkel, dokumentációval, forrás és tárgyi kódokkal, grafikai, szöveges és egyéb anyagokkal, beleértve a domain nevet, logót, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által védett szerzői alkotás, amelyeken az eladó rendelkezik kizárólagos tulajdonjoggal, szerzői jog alapján őt megillető vagyoni jogokkal. Ezen megjelöléseket az eladó kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik személyek semmilyen módon nem használhatják, nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé.
A felhasználó nem hajthat végre olyan intézkedést és nem tanúsíthat olyan kifejezett magatartást, vagy hallgatólagosan nem vehet részt olyan cselekményben, amely az eladó szellemi alkotásokhoz fűződő, tulajdonjogi vagy egyéb jogait megsérti, illetve veszélyezteti.

A weboldal bármilyen többszörözésével, lefordításával, módosításával, átalakításával, forráskódjának visszafejtésével, feltörésével és a weboldalból származtatott termékkel kapcsolatos minden jog, és újabb szoftver, rendszer verzió vagy eredmény – ideértve a weboldal bármely fejlesztését vagy továbbfejlesztését is – az eladó tulajdonát képezi, illetve felette teljes körű jogosultsággal rendelkezik, ezáltal ezen tevékenységekre kizárólag az eladó engedélyével kerülhet sor.

Az eladó nem tartozik felelősséggel a weboldalon szereplő regisztráció során megadott adatok valódiságáért, adatok, információ helyességéért és ezen adatok, információ felhasználásából eredően esetlegesen a felhasználónál vagy bármely más harmadik személynél keletkező károkért vagy egyéb hátrányos következményekért.
Az eladó nem vállal felelősséget semmilyen kárért vagy következményért, amely abból adódik, hogy a felhasználó a jelszó titkosságának megőrzésére vonatkozó előírásoknak nem tett eleget.

Az eladó nem tartozik továbbá felelősséggel olyan felhasználót vagy egyéb harmadik személyt ért kárért vagy egyéb hátrányos következményért, illetve ezen személyeket hátrányosan érintő késedelemért, amely hatókörén kívül eső, elháríthatatlan okból keletkezik (vis maior).

A felhasználó köteles az eladót haladéktalanul tájékoztatni, amennyiben a weboldal működésében bármely hibát észlel, ennek keretében köteles továbbá tájékoztatni az eladót az ezzel kapcsolatos összes körülményről, valamint a kapcsolódó összes információról.
Az eladó kizárja felelősséget vírusok vagy egyéb programok használata következtében felhasználót vagy harmadik személyt ért kárért vagy egyéb hátrányos következményért.

A teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről és a teljesítési határidőről, valamint Ferling Szonja e.v. panaszkezelési módjáról:

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlása:

A jogszabály szerint fogyasztónak minősülő felhasználó a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) értelmében, a Kormányrendelet 20.§ szerinti, 14 napos indokolás nélküli elállási, illetve felmondás joggal rendelkezik az ellenérték fejében igénybe vett szolgáltatások vonatkozásában.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A fentiek nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó felhasználó az elállási, vagy felmondási jogát vagy a kormányrendelet 2. számú melléklete szerinti, jelen ÁSZF mellékletében szereplő csatolt forma levélen, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja, amelyet köteles eljuttatni az eladó postacímére vagy az elektronikus levelezési címére. Az elállási, illetve felmondási jog gyakorlása határidőben történik, ha azt a felhasználó az előző bekezdésben foglalt határidőben elküldi. A felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jelen bekezdésben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

Tájékoztatás a fogyasztók elállási jog gyakorlására során használható a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.25.) Korm. rendelet 2. melléklete szerinti nyilatkozat-mintáról, az alábbiak szerint:
– a fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján,
– az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik,
– a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja,
– írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül,
– fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia,
– elállás estén a Vállalkozás legkésőbb 14 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által fizetett teljes összeget,
– ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltségeket a Vállalkozás nem köteles megtéríteni,
– elállás esetén a fogyasztót a termék visszaküldésének a költsége terheli, kivéve, ha a Vállalkozás vállalta e költség viselését,
– a Vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Az elállás vagy felmondás esetén az eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az eladónak vagy az eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha az eladó vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha az eladó vállalta e költség viselését.

Termék adásvétele esetén az eladó mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az eladót felelősség nem terheli.

A fogyasztót nem illeti meg az elállási, felmondási jog:
– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

Nem lehetséges az indokolás nélküli elállás az egyedi paraméterek alapján létrehozott termékek esetében, melyet kifejezetten a vásárló személyére állítottak elő.

Kellékszavatosságra, termékszavatosságra és
jótállásra vonatkozó tájékoztatás

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az eladó hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság


Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
A termék hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás


Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilletik a szavatossági jogok.

Milyen esetben élhet Ön a jótállás jogával?
Hibás teljesítés esetén az eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Hibás teljesítés esetén az eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Eladó tájékoztatja a vásárlókat arról, hogy a hivatkozott Kormányrendelet alapján az általa forgalmazott termékek abban az esetben esnek kötelező jótállás alá, ha azok eladási ára a 10.000,- Ft-ot meghaladja.

A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási igény érvényesítése során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. A vevőnek lehetősége van árleszállítás igénylésére, illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére, sem a javítására nincs lehetőség.

Amennyiben a vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni.

Az eladó által közzétett használati útmutatóban is rögzítettek alapján nem tekinthetők garanciális hibának a következők:
– nem rendeltetésszerű használatából vagy rongálásából eredő hibák.

Tájékoztató a fogyasztót érintő egyéb kérdésekről


A szerződés szerinti szolgáltatásokért járó ellenszolgáltatás, valamint költségek:
A fogyasztó részére a honlapon történő regisztráció ingyenes, a fogyasztó külön díj vagy költség megfizetésére nem köteles. Fogyasztó a megrendelt termékek ellenértékét, valamint a szállítás díját köteles megfizetni.

Határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről:
Erre vonatkozó információt – amennyiben adott termék vagy szolgáltatás esetében relevanciával bír – jelen ÁSZF illetve a weboldal tartalmaz.

A fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról:
Felhasználó jogosult a weboldalon meglévő regisztrációját bármikor törölni.

Panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról:
A fogyasztó a termékkel vagy az eladó tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Ferling Szonja e.v.
Székhely: 7694 Hosszúhetény, Máltető utca 18.
Email: szonja(kukac)ferling(pont)hu
Telefon: +36

Panasszal a fogyasztók a Ptk, szabályai szerint a panasz indokának megjelölésével fordulhatnak az Eladóhoz.

Fogyasztók a panaszaikkal elsődlegesen írásban fordulhatnak közvetlenül az eladóhoz, amely minden tőle telhetőt megtesz az esetleges jogsértések megszüntetése és orvoslása érdekében.

Az eladó tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy webshop tevékenységével, vagy a forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszunkat elektronikus és postai úton is benyújthatják.

Az eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadja
b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén a érdemi válaszával egyidejűleg 30 napon belül megküldi a fogyasztónak,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan írtak szerint köteles eljárni.

A válasz másolati példányát, valamint a panaszról felvett jegyzőkönyvet az eladó 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Az eladó az e-mailen, vagy postai úton érkezett panaszra 30 napon belül érdemben írásban válaszol és azt a fogyasztó részére elküldi.

Amennyiben az eladó a panaszt nem tartja jogosnak, úgy azt indokolással a fogyasztó részére írásban elküldi, továbbá tájékoztatást ad a fogyasztó részére arról, hogy panaszának jellege szerint mely panasz ügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére.

Az eladó és a fogyasztó a jogvitáikat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján rendezik. Ha az egyeztetés nem vezet eredményre, úgy a fogyasztó a hatályos jogszabályok, illetve az ÁSZF szerint hatósághoz, bírósághoz, békéltető testülethez fordulhat.

A békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, az eladó székhelye szerint illetékes békéltető testülethez lehet fordulni:
Baranya Megyei Békéltető Testület
PBKIK (Fogyasztóvédelmi eljáró testület)

Székhely: 7625 Pécs, PNKIK székház, Majorossy Imre u. 36.
Telefon: +36 72 507 100

Az alábbi jogviták tartoznak a békéltető testület hatáskörébe: a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.
A Békéltető Testületekről bővebb információ az alábbi linkre kattintva érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről információ az alábbi linkre kattintva érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

A fogyasztó számára a békéltető testületi eljáráson túl az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677

A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a járási hivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a https://jarasinfo.gov.hu/ oldalon.

Bírósági eljárás:

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A személyes adatok védelmét, és ehhez kapcsolódóan a Szerződő felek jogait és kötelezettségeit jelen ÁSZF-en túl az Adatkezelési tájékoztató, valamint a 2016/679 számú EU rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet) rendelkezései szabályozzák.

A fogyasztó panaszának előterjesztésére igénybe veheti az Európai Online vitarendezési platformot is.
A platform segítségével vitáját Ön egy jóváhagyott vitarendezési testület elé viheti.

Az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (OVR) platform célja, hogy a színvonalas vitarendezés lehetőségét biztosítva biztonságosabbá és tisztességesebbé tegye az online vásárlást.

Az online vitarendezési (OVR) platform nem áll kapcsolatban egyetlen kereskedővel sem. Az OVR-platform az EU összes hivatalos nyelvén, valamint izlandi és norvég nyelven érhető el.

A vitarendezési testületek pártatlan szervezetek/személyek. Céljuk, hogy segítsenek a fogyasztóknak és kereskedőknek a vitáik bíróságon kívüli rendezésében. A viták békés rendezése általában gyorsabb és olcsóbb annál, mint ha bírósághoz kellene fordulni.

Az online vitarendezési platform használata egyszerű. A felhasználók az eljárás során mindvégig eligazítást kapnak. A platform az összes uniós nyelvre tud fordításokat készíteni, és a panaszkezelés során automatikus határidőkkel dolgozik.

Előnye, hogy a fogyasztók ingyen, vagy nagyon kis összeg fejében rendezhetik jogvitáikat, a kereskedők pedig elkerülhetik a hosszú pereskedési eljárásokat, és megőrizhetik az ügyfelekkel ápolt jó kapcsolataikat.

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a online vitarendezési platform honlapján keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással.

A honlap címe:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Záró rendelkezések:

– A vásárló a weboldal szolgáltatásainak igénybevételével kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételek és Adatkezelési tájékoztató tartalmát megismerte, az abban foglaltakat tudomásul vette, a személyes adatainak az abban foglaltak szerinti kezeléséhez kifejezetten hozzájárul.

– Felhasználó tudomásul veszi, hogy az eladó jogosult a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény alapján, az ott meghatározottak szerint a számlázáshoz szükséges adatokat kezelni abban az esetben is, ha az adatkezelés célja egyébként megszűnt.

– Az eladó megteszi a szükséges intézkedéseket a személyes adatok védelme érdekében.

– Amennyiben jelen ÁSZF bármely rendelkezése semmisnek minősül, úgy az nem érinti az egész ÁSZF érvényességét.

– Az eladó fenntartja az ÁSZF egyoldalú módosításának jogát. A módosítások a weboldalon történő közzététellel lépnek hatályba.

– Szerződő Felek rögzítik, hogy vitás kérdéseik esetére kikötik a Pécsi Járásbíróság, illetve a Pécsi Törvényszék illetékességét. 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta


(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében*:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

*Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése. A megfelelő jelölendő.